PRINCIPIUL SIMPATIEI IN PSIHOLOGIA PERSUASIUNII.

Last Updated: noiembrie 7, 2023By

Legea Simpatiei în psihologia persuasiunii se regăsește în alte scurtături de care oamenii și, în consecință, clienții tăi beneficiază în fiecare zi.

Acest principiu se bazează pe ideea că oamenii sunt mai predispuși să fie influențați și să acționeze în concordanță cu cei pe care îi simpatizează sau îi consideră apropiați. Acest articol explorează esența și funcționarea acestui principiu în procesul persuasiv și oferă exemple practice de aplicare în vânzări și marketing.

Ideea de baza

Un prieten mi-a recomandat această carte. Cred că merită să o încerc.

Același lucru se întâmplă când urmărești un influencer în care ai încredere. Nu degeaba se numesc „influenceri”, nu-i așa? Avem tendința să îi urmăm pe acei oameni în care avem încredere, cu care rezonăm, indiferent că ne sunt prieteni, cunoștințe apropiate sau oameni care ne sunt modele, pe care îi apreciem, îi urmărim, deși nu îi cunoaștem direct. Deci, întrebarea este: Cum câștigi mai rapid si mai ușor simpatia clientului sau interlocutorului tău? Cum îi arăți că îl înțelegi? Că rezonezi cu el?

Pe scurt.

Oamenii sunt mai predispuși să acorde încredere, să asculte și să fie deschiși în fața celor cu care se simt conectați emoțional sau au simpatie.

De ce

Principiul Simpatiei funcționează datorită mai multor factori psihologici. Cialdini (2001) argumenta că simpatia se dezvoltă atunci când există similarități între persoane, atât în ceea ce privește trăsăturile fizice, cât și valorile, interesele sau experiențele. Persoanele care au o imagine pozitivă despre sine tind să fie mai receptive la influența celor pe care îi simpatizează, întrucât aceștia contribuie la consolidarea și confirmarea identității lor.

Îți prezint 20 de exemple din care cu siguranță vei găsi ceva valoros. Le utilizez pe majoritatea în activitatea mea și, scriind chiar acum, m-am întors după exemplul 10 să spun asta: este un bun exercițiu și pentru mine. Doar faptul că mi-am propus să scriu câte 10 exemple pentru vânzări și 10 exemple pentru marketing, am găsit noi modalități excelente pe care chiar le voi implementa și în procesul de vânzare al echipei mele.

10 exemple in care poti aplica legea simpatiei in vânzări directe:

Oamenii cumpără de la Oameni, nu de la sigle fără empatie.
1. Primul pas într-o vânzare nu este prezentarea produsului și în niciun caz a vreunei oferte. Este construirea relației și, de fapt, asta înseamnă câștigarea în primul rând a simpatiei. Relația înseamnă simpatie (chimie) și apoi încredere.
2. Complimentul de aur. Obiceiul de a face complimente este extrem de valoros. Chiar și persoanele care simt că primesc un compliment în schimbul a ceva tot au o tendință mai mare de a simpatiza cu interlocutorul.
3. Mulțumește pentru fiecare lucru, oricât de simplu, de mai multe ori în cadrul discuției și transmite apreciere.
4. Adoptarea unui ton prietenos și empatic.
5. Ținuta apropiată cu cei cu care dorești să construiești raport – să obții simpatie.
6. Personalizarea mesajelor, email-urilor, adresarea pe nume; începe cu ceea ce ți-a plăcut la discuția pe care ați avut-o și transmite o apreciere înainte de a trece la o prezentare de ofertă.
7. Pune în mail-ul tău, în scrisoarea de vânzare sau în ofertă ceva despre tine: poza ta în semnătură, câteva cuvinte care spun ceva despre tine ca om, nu ca vânzător (un citat cu care rezoni, o carte pe care o recomanzi, un hobby pe care îl ai), mai ales dacă este un client nou, la un prim contact.
8. Arată interlocutorului sau clientului tău că îl înțelegi și că are cu cine rezona.
9. Arată că alți oameni cu care clientul tău s-ar putea identifica au fost mulțumiți de alegerile pe care le-au făcut cumpărând de la tine sau organizația ta.
10. Oferă informații, invitații, mostre, ocazii de a oferi și alte lucruri în afara procesului de vânzare. De exemplu, după ce trimiți o ofertă, să îi trimiți cu totul altceva (să spargi tiparele așteptărilor), cum ar fi un ebook sau un top 10 al destinațiilor din România recomandat de un colaborator de-al tău (un influencer poate).

10 exemple în care poți folosi Legea Simpatiei în comunicările de marketing: 

1. Afișarea misiunii companiei și a valorilor; acestea pot rezona cu valorile clientului tău.
2. Acțiuni de CSR: susținerea educației, acțiuni de protecție a mediului, a sportului, ajutor pentru categorii defavorizate etc.
3. Campaniile de conștientizare socială atrag empatie și simpatie: susținem condusul în siguranță, „don’t text and drive”, mucul din mașină (aruncarea resturilor de țigări pe geam), colectarea selectivă a deșeurilor etc.
4. Programe de fidelizare și recompense care consolidează simpatia pe termen lung.
5. Realizarea și distribuirea constantă de conținut relevant pentru publicul țintă.
6. Colaborarea cu influenceri care te pot promova către comunitățile lor.
7. Comunicarea constantă prin email marketing, utilizând un ton prietenos.
8. Crearea de evenimente sau webinarii interactive care să permită interacțiunea și conectarea cu clienții și grupul țintă.
9. Participarea la evenimente de networking în care primești și oferi recomandări.
10. Asigurarea transparenței în comunicarea cu publicul tău; în mod contrar așteptărilor, admiterea erorilor și asumarea greșelilor aduc simpatie și oferă o nouă șansă. Toți avem dreptul la o nouă șansă, nu-i așa? Urmarind această idee în activitatea noastră, afișăm în mod voluntar pe site toate recenziile, atât cele bune, cât și cele slabe. Fiind un site propriu și nu un marketplace, am putea filtra și cenzura afișarea, dar am decis să nu facem asta. Cu îndrăzneală arătăm asumarea pe care o avem în crearea unei experiențe de cumpărare cât mai bune, ceea ce reușim cu succes de mulți ani.

Sunt multe cărți și materiale despre persuasiune care ne explică modele științifice detaliate pentru a ne arăta cum funcționează persuasiunea și care sunt procesele prin care să miști masele, să atinga declansatorii mental.

Omul obișnuit, ca mine și ca tine, nu are timpul necesar pentru a elabora și aplica modelele științifice. Avem nevoie de un set de tehnici, de exemple și un ghid de utilizare.

Am realizat acest ebook și cu îngăduința ta, apelez totuși la răbdarea de a parcurge în fiecare capitol câteva idei esențiale prin care înțelegem de ce exemplele uneori banale au putere.

Lucrările din domeniu sunt importante și poți găsi aici o esență în 30 de pagini cu peste 60 de exemple și practici de la care să mergi mai departe, dacă te fascinează psihologia persuasiunii.

Comentează cu răspunsuri la întrebările bune. Este primul pas pe care-l poți face ca angajament pentru ceea ce ți-ai propus să faci. Promit să răspund fiecărui comentariu, mai ales că nu au fost multe până recent. 😊

Sunt multe cărți și materiale despre persuasiune care ne explică modele științifice detaliate pentru a ne arăta cum funcționează persuasiunea și care sunt procesele prin care să miști masele, să determine anumite procese de gândire.

Omul obișnuit, ca mine și ca tine, nu are timpul necesar pentru a elabora și aplica modelele științifice. Avem nevoie de un set de tehnici, de exemple și un ghid de utilizare.

Am realizat acest ebook și cu îngăduința ta, apelez totuși la răbdarea de a parcurge în fiecare capitol câteva idei esențiale prin care înțelegem de ce exemplele uneori banale au putere.

Lucrările din domeniu sunt importante și poți găsi aici o esență în 30 de pagini cu peste 60 de exemple și practici de la care să mergi mai departe, dacă te fascinează psihologia persuasiunii.

Recomandă

One Comment

  1. Andra iunie 28, 2023 at 2:05 pm - Reply

    Am vazut 2 exemple bune. Simple dar bune si usor de pus in practica.

Leave A Comment