CRESTERE DE 25% IN PRIMELE 6 LUNI

Last Updated: iulie 19, 2023By

Numărul înmatriculărilor de mașini noi a crescut cu 25.4% în primele 6 luni ale anului față de aceeași perioadă a lui 2022.

Așa cum scriam într-un articol anterior (link Aici) , procesul de îmbătrânire al parcului auto ar putea atinge un maxim astfel încât să vedem o reducere a vechimii medii de 16.5 ani; acest lucru s-ar baza în primul rând pe creșterea cumpărărilor de mașini noi și poate chiar trecerea unor clienți de la achiziția de mașini rulate la mașini noi.

Ca reamintire, parcul auto a depășit în decembrie 2022 volumul de 10.000.000 de autovehicule mici și mari dar din acestea >80% sunt mai vechi de 10 ani.

Parc auto de 10.000.000 de vehicule din care >80% sunt mai vechi de 10 ani.

Și da, România și românii vor mașini mai bune iar în primul semestru s-au înmatriculat aproape 74.000 de mașini noi, continuând trendul crescător înregistrat și în 2022 față de 2021.

Asta în condițiile în care înmatriculările de mașini rulate importate au scăzut în continuare, chiar semnificativ, cu cca -21% față de semestrul 1 din 2022. Se confirmă trendul de scădere care a avut loc și în 2022. Dacă importul a scăzut nu înseamnă că mașinile rulate nu sunt căutate în continuare, doar că mulți cumpărători au căutat mașinile rulate în România sau poate chiar s-au îndreptat către mașini noi.

Este pentru prima dată când raportul mașini noi/ mașini rulate este de 1 / 1,7. Până recent, aveam 1 mașină nouă la 3 mașini rulate importate.

1 milion de tranzacții/ an

Ca repere, numărul de tranzacții (înmatriculări și reînmatriculări) în piața auto ar număra aproximativ 1 milion de mașini/ an.

La un parc auto de 10 milioane, numărul de tranzacții de 1 milion din acest an s-ar putea împărți estimativ astfel: 150.000 de mașini noi, 250.000 de mașini rulate importate + 600.000 de reînmatriculări (mașini rulate înmatriculate anterior în România).

Estimări pentru acest an

Dacă s-ar menține același procent de creștere de 25% și în semestrul 2, piața de mașini noi ar putea reveni la nivelul anului 2019 care a fost cel mai bun din ultimii peste 10 ani, cu un total de 160.000 de unități.

Din analiza noastră, acesta ar fi scenariul optimist. Dar avem și un scenariu pesimist. Să vedem în continuare.

2019 a fost cel mai bun an din ultimii 14

Ca să avem repere, 2022 a fost de 129.000 de mașini noi înmatriculate.

Ca să ajungem la nivelul lui 2019 am avea nevoie de o creștere de 25% per total 2023 față de 2022, adică exact procentul de creștere din primul semestru al lui 2023.

Se va menține creșterea de 25% și în Semestrul 2?

Sau de ce creșterea de 25% pe care am avut-o în primele 6 luni nu ar putea fi la fel și în semestrul 2?

Sunt 2 aspecte la care ne putem gândi:

1. Ceea ce vedem în statistici sunt indicatori întârziați. Nu sunt lead indicators. Adică: înmatriculările reprezintă livrări efectuate anterior; o livrare în luna mai 2023 de exemplu, a avut poate comanda clientului chiar în 2022, pentru că timpii de așteptare deși s-au mai îmbunătățit, livrările actuale nu s-au bucurat în totalitate de această îmbunătățire.

Concluzia este că statistica nu ne arată interesul de achiziție actual, ci ne arată rezultatul intențiilor și comenzilor din ultimele 6-9 poate 12 luni.

2. Al doilea aspect pe care nu îl putem vedea nici în statistici și nici în presă îl reprezintă comenzile actuale care să se regăsească în livrările din 2023. Doar comenzile actuale și intențiile concretizate până la octombrie- noiembrie se vor putea regăsi în livrări, în funcție de stocuri și timpii de așteptare actuali.

Scenariul pesimist poate înseamna o creștere mai mică în zona de +12% față de 2022, aprox 142.000 – 145.000 de mașini înmatriculate în 2023.

Există sezonalitate? Da. Determinată de vacanțe și de programul rabla

Ce înseamnă asta? Așa cum poți evita anumite rute care se blochează la orele de vârf pornind mai devreme, la fel poți găsi mașini în stoc atunci când ceilalți cumpărători amână pentru după vacanță, după weekendul prelungit, din toamnă.

Toamna se numără bobocii dar și termenele de livrare vor fi mai mari.

Așa că vara asta îți poate oferi mașina de care să te bucuri anul acesta și nu în 2024.

Să ne revedem cu bine și pe www.topselection.ro

Ștefan Podaru

Antrenor de Echipă

Apan Motors

Sunt multe cărți și materiale despre persuasiune care ne explică modele științifice detaliate pentru a ne arăta cum funcționează persuasiunea și care sunt procesele prin care să miști masele, să determine anumite procese de gândire.

Omul obișnuit, ca mine și ca tine, nu are timpul necesar pentru a elabora și aplica modelele științifice. Avem nevoie de un set de tehnici, de exemple și un ghid de utilizare.

Am realizat acest ebook și cu îngăduința ta, apelez totuși la răbdarea de a parcurge în fiecare capitol câteva idei esențiale prin care înțelegem de ce exemplele uneori banale au putere.

Lucrările din domeniu sunt importante și poți găsi aici o esență în 30 de pagini cu peste 60 de exemple și practici de la care să mergi mai departe, dacă te fascinează psihologia persuasiunii.

Recomandă

Leave A Comment