PASIONAT DE POVEȘTI?

Last Updated: iulie 27, 2023By

🖊Pasionat de povesti?

Sau mai ales despre cum sa fii convingator in povestile de 📢marketing, si vanzari?

📌Uite o structura clarificatoare de la Dave Lakhani din cartea sa ‘’Persuasiunea’’’.

O povestire persuasivă răspunde întrebărilor cine, ce, când, unde, de ce și cum, după următorul model:

🚩A. Captează-mi atenția.

Voi arăta imediat cum să creezi o frază care să capteze atenția. Deocamdată, trebuie să știi că este necesar să captezi atenția. Dorești să rostești o frază atât de puternică, încât oamenii care se află la 1,5 metri distanță de tine să se oprească din ceea ce fac și să te asculte sau să-și ciulească urechile pentru a te auzi.

🚩B. Construiește fundația.

În această parte a povestirii tale, așază fundația. Include toate informațiile pe care eu trebuie să le înțeleg din povestire, umple golurile în cunoștințele mele și oferă suficiente elemente pentru a înțelege ce dorești să spui. În această secțiune, introdu acele lucruri pe care cineva trebuie să le cunoască, identificate mai devreme pe hârtie.

🚩C. Trezește-mi emoțiile.

Entuziasmează-mă sau fă-mă să simt durere, dorință, poftă sau tristețe. Alege cel puțin 3 puncte de pe lista creată care provoacă emotivitate și adaugă-le în această secțiune a povestirii. Asigură-te că folosești argumente cu care va fi greu să nu fiu de acord sau care știu că mi se vor întâmpla imediat sau i s-au întâmplat cuiva pe care îl cunosc.

Dacă nu poți povesti din propria experiență, atunci acum este momentul să introduci povestea cuiva ca mine și să descrii ce i s-a întâmplat.

🚩D. Adu dovezi.

Dă-mi un exemplu referitor la cineva pe care îl cunosc, de preferat, sau referitor la cineva ca mine. Spune-mi povestea lui și arată-mi că este o persoană reală. Dacă nu mai ai alte referințe pe care le poți face, atunci spune o poveste despre tine care va adăuga credibilitate și temeinicie în acest moment.

🚩E. Răspunde-mi la întrebări.

Gândește-te la cel puțin trei până la cinci întrebări pe care cu siguranță le voi avea și răspunde-le dinainte. Fă-mă să cred că ești un expert, deoarece știi exact ce întrebări voi avea. Mai adaugă niște dovezi aici, arătând cum altcineva a avut exact aceeași întrebare și care a fost efectul obținut.

🚩F. Oferă-mi suficiente informații pentru a putea trage o concluzie.

Oferă-mi acele informații care vor fi de ajuns, astfel încât să mai am un număr foarte mic de întrebări care vor necesita o interacțiune. Spune-mi ce trebuie să fac, până când și de ce ar trebui să o fac. În termeni psihologici, aceasta ne provoacă o reacție de tipul unei căutări trans-derivative pentru a încerca să găsim răspunsurile și înțelesurile.

🚩G. Află care este feedback-ul meu.

Vreau să știu că am înțeles. Nu vreau să încep să ghicesc, așa că întreabă-mă. Permite-mi să-ți ofer mai multă informație acum, când ți-am auzit povestea. Lasă-mă să-ți arăt cum se aplică în cazul meu ceea ce tocmai ai spus. Așa se proiectează o poveste persuasivă. De îndată ce ți-ai schițat povestirea în acest format, poti începe să adaugi părțile care fac povestea interesantă. Fiecare poveste pe care intenționezi să o spui pentru a convinge pe cineva trebuie proiectată exact în acest format, pentru a te asigura că va avea succes.

Indiferent că îți spui povestea unei persoane sau mai multora, în scris, într-un anunț publicitar sau pe internet, formatul rămâne același, deoarece până la urmă cele mai bune povești se spun unei singure persoane o dată, indiferent câți oameni includ publicul tău sau cum îți primesc mesajul.

Poveștile captivante te angajează pe tine în mod individual și te trag după ele în procesul lor, deoarece sunt proiectate într-un mod ce te atrage și te prinde, pe tine și pe oricine le citește sau le ascultă.

Aceasta a fost structura în 7 pași din cartea ‘’Persuasiunea’’ scrisă de Dave Lakhani.

Cum ți se pare? Se aplică în orice fel de conținut?

Consider acest model ca fiind foarte aplicabil pentru articole scrise, pentru prezentări, speech-uri. Pentru scripturile de video content, e posibil să se aplice mai greu, cel puțin pentru clipurile scurte este mai dificil. Dar chiar și în aceste cazuri, structura oferă claritate și o parte din pași pot fi integrați și în short-uri, reel-uri, clipuri de 60-90 de secunde.

Tu ce model folosești pentru crearea de conținut?

#TribulConvingătorilor

#SalesStories

Sunt multe cărți și materiale despre persuasiune care ne explică modele științifice detaliate pentru a ne arăta cum funcționează persuasiunea și care sunt procesele prin care să miști masele, să determine anumite procese de gândire.

Omul obișnuit, ca mine și ca tine, nu are timpul necesar pentru a elabora și aplica modelele științifice. Avem nevoie de un set de tehnici, de exemple și un ghid de utilizare.

Am realizat acest ebook și cu îngăduința ta, apelez totuși la răbdarea de a parcurge în fiecare capitol câteva idei esențiale prin care înțelegem de ce exemplele uneori banale au putere.

Lucrările din domeniu sunt importante și poți găsi aici o esență în 30 de pagini cu peste 60 de exemple și practici de la care să mergi mai departe, dacă te fascinează psihologia persuasiunii.

Recomandă

Leave A Comment