MARKETING

Cum mai captam atentia? Ce mai functioneaza? 

 

La nivel macro, paradigma reclamei televizate este in profunda schimbare.

Nu ne mai uitam la TV cum ne uitam inainte: nu mai alocam nici timp dar nici incredere precum o faceam cu cativa ani in urma.

Timpul este din ce in ce mai limitat pentru ca raspundem tot mai multor stimuli pe calea carora ne parvin si task-urile din timpul zilei. In urma cu 10 ani primeam inca informari pe fax, acum 3-4 ani discutam cu clientii pe mail si la telefon. Acum facem vanzari si pe watsapp, in messenger, dam share la continut pe facebook sau urmarim noutati in youtube.

In etapa marketing 1.0 (vezi mai jos etapele) era suficient sa faci reclama la TV si tot poporul cumpara, pe pilot automat. Acum poti face in continuare reclama la TV dar pe care post? Sau pe care posturi? Segmentarea este din ce in ce mai ingusta iar target-ul pe care crezi ca il ai pe un post sau altul, sta cu ochii pe telefon in timp ce peoplemeter-ele inregistreaza ratingul de la un post sau altul.

Internetul si aplicatiile, notificarile, mesajele, like-urile, noutatile, accesul la stiri instant cu push pe ecranul telefonului schimba jocul si acapareaza din ce in ce mai mult din timpul petrecut in fata unui ecran.

Cand un articol este prea lung, il amanam. Cand un clip are mai mult de 2 minute, nu merita sa il vedem pana la capat. Cand cursorul continutului pe care il parcurgem se misca prea incet in dreapta inseamna ca putem citi si maine si il share-uim cu cineva ca sa nu il uitam.

Acesta este mediul in care trebuie sa captam atentia, sa producem conversii, sa ajutam la descoperirea mesajului, sa obtinem actiune.

Atentia, Increderea si Actiunea sunt cele 3 resurse pretioase dupa care alergam in promovari si actiuni de marketing.

Aceasta este realitatea momentului si am o vaga banuiala ca inca nu am vazut nimic.

Mai jos iti expun un serial de 3 articole sugestive. Vor mai urma si altele in aceasta categorie cu focus pe continut, strategie si planuri de marketing.

  1. De ce lucrurile nu mai functioneaza (la fel).
  2. Care este evolutia marketingului (pe scurt).
  3. Cum iti poti construi strategia (in era culturala a Marketingului 3.0).