editor’s pick

    • De cele mai multe ori cand sunt in fata unui proiect nou, unei idei de implementat, a unui an nou, am nevoie de claritate mai mult decat orice.

      Vreau sa imi asez intr-o pagina toate ideile principale: strategia, principiile, actiunile si sa am mereu in minte care sunt misiunile si valorile echipei.

      Fiind un vizual kinestezic am efectiv nevoie sa le pot cuprinde intr-o privire si apoi sa derulez firul actiunii. Este de fapt precum cuprinsul unei carti.

      Ce avem in cele ce urmeaza sunt principalele capitole pe care ma bazez in ultimii ani in strategiile de marketing si de vanzari.

      Sunt usor de identificat in orice carte dar asa cum am invatat si eu, actiunea este ceea ce conteaza cu adevarat si curajul de a inainta in necunoscut si uneori de a-ti asuma esecuri.

      Intr-un citat celebru al lui Winston Churchill,

      Succesul este abilitatea de a trece de la un esec la altul fara a-ti pierde entuziasmul.

      Am rafinat schema asta pe parcursul mai multor ani si am descoperit ca in ultimii 2-3 ani adaptarile necesare au fost minime.

      Structura principala are 4 capitole:

      1. Misiunile si valorile echipei/ firmei/ companiei.
      2. Cele 3 Coloane: Conquest, Loyalty si Advocacy. Am preferat sa creez distinctie clara intre Loyalty si Advocacy si le pastrez in engleza; sunt clienti care revin, iti sunt loiali dar nu neaparat devin si Ambasadori sau Avocati ai firmei tale. La fel, poti avea colaboratori sau lidei de opinie – influenceri – care nu iti sunt clienti dar te sustin si te promoveaza pentru ca pur si simplu sunt atrasi de ceea ce faci, ce vinzi, de modul in care te promovezi, rezoneaza cu valorile companiei tale.
      3. Principii de lucru/ghidare care mentin atentia pe lucrurile pe care le-am descoperit a fi foarte importante in activitatea mea.

      3.1. Continutul este noua forma de publicitate (nu e ceva nou dar poate fi un pricipiu puternic si nou pentru multe companii care nu reusesc sa sustina crearea consecventa de continut, greseala pe care si noi am facut-o.

      3.2. Conectarea cu publicul tinta se face prin emotii: cum trezesti atentia, ce emotii transmiti, cum ramai memorabil.

      3.3. Loialitatea inseamna sa primesti ultima sansa.

      3.4. A fi Ambasador inseamna Distractie si Recompensa.

      3.5. Vizibilitate + Credibilitate = Profit

      4. Avem 4 sectiuni pentru a face lucrurile Mai VRUM, Mai Energici – Voiosi, Mai Repede, Mai Usor si Mai Mult in care se regasesc programe si proiecte anuale – trimestriale sau actiuni recurente cu frecventa saptamanala.

        1. Ex: Cum poti face conectare cu portofoliul tau cu mai multa energie. Mai Repede, Mai Usor si sa obtii Mai Mult rezultat?

      Am pornit cu Strategia in care ar trebui sa respire ceea ce vreau sa obtin.

      Totodata nu ignoram in actiune ideile de baza enumerate mai jos, valabile pentru orice plan de marketing.

      20 de idei despre ‘’cum’’ sa completezi planul mai departe. Sunt idei generale si unele dintre ele pot fi doar titluri ale unor intregi capitole, dar asa cum spuneam, e nevoie de claritate si etapizare.

      1. Cunoasterea publicului tinta, a dorintelor si nevoilor lor; creeaza un avatar al clientului sau mai multe daca exista o segmentare bine definita a tipologiilor clientilor pe care ii urmaresti.
      2. Analizeaza pe scurt brandul tau: cu ce te asociezi, care sunt punctele forte si care sunt lucrurile bune pe care le aduci in viata clientilor.
      3. Creeaza (obligatoriu) diferentiatori intre tine si concurenta prin care oamenii sa isi raspunda la intrebarea: De ce sa cumpar de la tine?
      4. Care sunt obiectivele si cum le masori in planul tau de marketing.
      5. Pe ce canale de marketing te concentrezi si ce tip de continut iti este necesar pe fiecare canal de marketing.
      6. Unde iti propui sa ajungi – care sunt obiectivele pentru social media? Dezvoltarea comunitatii online a clientilor si dezvoltarea interactiunii cu acestia.
      7. Cum poti optimiza pe parcurs site-ul tau a.i. sa fii gasit Mai Usor? Care sunt cuvintele cheie la care vrei sa fii afisat in fata concurentilor tai. Cum optimizezi SEO?
      8. Ai un program de conectare cu clientii pe site? Ce plus valoare le oferi pentru a se conecta pe site-ul tau? Ce oferi Mai Mult decat altii, cum obtii Mai Mult?
      9. Continutul este vital: Calitatea spun unii. Eu spun ca frecventa este pentru inceput mai importanta decat calitatea care se imbunatateste apoi prin exercitiu; creeaza continut video pentru a atrage si a retine interesul publicului tau. Cum faci asta Mai Repede? care este frecventa, care sunt ideile de baza pe care vrei sa le transmit in timp in continutul pe care il distribui.
      10. Unde conduc traficul campaniile tale de Google Ads sau Facebook Ads si cum masori rata de conversie.
      11. Email marketing: mai greu de realizat in era GDPR daca nu ai o lista de oameni care si-au data acordul necesar DAR in continuare este cea mai ieftina modalitate de promovare.
      12. Care este strategia de crestere a listei tale de prospecti care sa iti dea acordul de a comunica via email. Cum faci asta Mai Usor, Mai Repede?
      13. Actiuni in parteneriate, asocieri si cu influenceri. Cum poti obtine Mai Mult din acestea?
      14. Actiuni de promotii si reduceri pentru a creste interesul publicului tau si a creste lista.
      15. Program de loializare pentru a fideliza clientii existenti.
      16. Program pentru ambasadori pentru a promova brandul tau.
      17. Campanii de remarketing pentru a reveni in atentia celor care au interactionat deja cu tine online.
      18. Monitorizarea feedback-urilor clientilor si utilizarea lor pentru a-ti imbunatati serviciile sau produsele daca esti producator.
      19. Marketingul offline amplifica valoarea brandului tau: afise, pliante, brosuri, publicitate prin panouri outdoor. Acestea au rolul de a creste autoritatea si credibilitatea companiei.
      20. Monitorizeaza si analizeaza performanta campaniilor tale de marketing pentru a identifica punctele tari si slabe si pentru a ajusta strategia in consecinta.

      Monitorizeaza si analizeaza datele si feedback-ul pentru a imbunatati campaniile tale de marketing in viitor.

      La final te las cu un alt citat care imi place mult:

      Consumatorul va uita ceea ce ai spus, dar nu va uita niciodata cum l-ai facut sa se simta. (Eric Kandel)

    • De cele mai multe ori cand sunt in fata unui proiect nou, unei idei de implementat, a unui an nou, am nevoie de claritate mai mult decat orice.

      Vreau sa imi asez intr-o pagina toate ideile principale: strategia, principiile, actiunile si sa am mereu in minte care sunt misiunile si valorile echipei.

      Fiind un vizual kinestezic am efectiv nevoie sa le pot cuprinde intr-o privire si apoi sa derulez firul actiunii. Este de fapt precum cuprinsul unei carti.

      Ce avem in cele ce urmeaza sunt principalele capitole pe care ma bazez in ultimii ani in strategiile de marketing si de vanzari.

      Sunt usor de identificat in orice carte dar asa cum am invatat si eu, actiunea este ceea ce conteaza cu adevarat si curajul de a inainta in necunoscut si uneori de a-ti asuma esecuri.

      Intr-un citat celebru al lui Winston Churchill,

      Succesul este abilitatea de a trece de la un esec la altul fara a-ti pierde entuziasmul.

      Am rafinat schema asta pe parcursul mai multor ani si am descoperit ca in ultimii 2-3 ani adaptarile necesare au fost minime.

      Structura principala are 4 capitole:

      1. Misiunile si valorile echipei/ firmei/ companiei.
      2. Cele 3 Coloane: Conquest, Loyalty si Advocacy. Am preferat sa creez distinctie clara intre Loyalty si Advocacy si le pastrez in engleza; sunt clienti care revin, iti sunt loiali dar nu neaparat devin si Ambasadori sau Avocati ai firmei tale. La fel, poti avea colaboratori sau lidei de opinie – influenceri – care nu iti sunt clienti dar te sustin si te promoveaza pentru ca pur si simplu sunt atrasi de ceea ce faci, ce vinzi, de modul in care te promovezi, rezoneaza cu valorile companiei tale.
      3. Principii de lucru/ghidare care mentin atentia pe lucrurile pe care le-am descoperit a fi foarte importante in activitatea mea.

      3.1. Continutul este noua forma de publicitate (nu e ceva nou dar poate fi un pricipiu puternic si nou pentru multe companii care nu reusesc sa sustina crearea consecventa de continut, greseala pe care si noi am facut-o.

      3.2. Conectarea cu publicul tinta se face prin emotii: cum trezesti atentia, ce emotii transmiti, cum ramai memorabil.

      3.3. Loialitatea inseamna sa primesti ultima sansa.

      3.4. A fi Ambasador inseamna Distractie si Recompensa.

      3.5. Vizibilitate + Credibilitate = Profit

      4. Avem 4 sectiuni pentru a face lucrurile Mai VRUM, Mai Energici – Voiosi, Mai Repede, Mai Usor si Mai Mult in care se regasesc programe si proiecte anuale – trimestriale sau actiuni recurente cu frecventa saptamanala.

        1. Ex: Cum poti face conectare cu portofoliul tau cu mai multa energie. Mai Repede, Mai Usor si sa obtii Mai Mult rezultat?

      Am pornit cu Strategia in care ar trebui sa respire ceea ce vreau sa obtin.

      Totodata nu ignoram in actiune ideile de baza enumerate mai jos, valabile pentru orice plan de marketing.

      20 de idei despre ‘’cum’’ sa completezi planul mai departe. Sunt idei generale si unele dintre ele pot fi doar titluri ale unor intregi capitole, dar asa cum spuneam, e nevoie de claritate si etapizare.

      1. Cunoasterea publicului tinta, a dorintelor si nevoilor lor; creeaza un avatar al clientului sau mai multe daca exista o segmentare bine definita a tipologiilor clientilor pe care ii urmaresti.
      2. Analizeaza pe scurt brandul tau: cu ce te asociezi, care sunt punctele forte si care sunt lucrurile bune pe care le aduci in viata clientilor.
      3. Creeaza (obligatoriu) diferentiatori intre tine si concurenta prin care oamenii sa isi raspunda la intrebarea: De ce sa cumpar de la tine?
      4. Care sunt obiectivele si cum le masori in planul tau de marketing.
      5. Pe ce canale de marketing te concentrezi si ce tip de continut iti este necesar pe fiecare canal de marketing.
      6. Unde iti propui sa ajungi – care sunt obiectivele pentru social media? Dezvoltarea comunitatii online a clientilor si dezvoltarea interactiunii cu acestia.
      7. Cum poti optimiza pe parcurs site-ul tau a.i. sa fii gasit Mai Usor? Care sunt cuvintele cheie la care vrei sa fii afisat in fata concurentilor tai. Cum optimizezi SEO?
      8. Ai un program de conectare cu clientii pe site? Ce plus valoare le oferi pentru a se conecta pe site-ul tau? Ce oferi Mai Mult decat altii, cum obtii Mai Mult?
      9. Continutul este vital: Calitatea spun unii. Eu spun ca frecventa este pentru inceput mai importanta decat calitatea care se imbunatateste apoi prin exercitiu; creeaza continut video pentru a atrage si a retine interesul publicului tau. Cum faci asta Mai Repede? care este frecventa, care sunt ideile de baza pe care vrei sa le transmit in timp in continutul pe care il distribui.
      10. Unde conduc traficul campaniile tale de Google Ads sau Facebook Ads si cum masori rata de conversie.
      11. Email marketing: mai greu de realizat in era GDPR daca nu ai o lista de oameni care si-au data acordul necesar DAR in continuare este cea mai ieftina modalitate de promovare.
      12. Care este strategia de crestere a listei tale de prospecti care sa iti dea acordul de a comunica via email. Cum faci asta Mai Usor, Mai Repede?
      13. Actiuni in parteneriate, asocieri si cu influenceri. Cum poti obtine Mai Mult din acestea?
      14. Actiuni de promotii si reduceri pentru a creste interesul publicului tau si a creste lista.
      15. Program de loializare pentru a fideliza clientii existenti.
      16. Program pentru ambasadori pentru a promova brandul tau.
      17. Campanii de remarketing pentru a reveni in atentia celor care au interactionat deja cu tine online.
      18. Monitorizarea feedback-urilor clientilor si utilizarea lor pentru a-ti imbunatati serviciile sau produsele daca esti producator.
      19. Marketingul offline amplifica valoarea brandului tau: afise, pliante, brosuri, publicitate prin panouri outdoor. Acestea au rolul de a creste autoritatea si credibilitatea companiei.
      20. Monitorizeaza si analizeaza performanta campaniilor tale de marketing pentru a identifica punctele tari si slabe si pentru a ajusta strategia in consecinta.

      Monitorizeaza si analizeaza datele si feedback-ul pentru a imbunatati campaniile tale de marketing in viitor.

      La final te las cu un alt citat care imi place mult:

      Consumatorul va uita ceea ce ai spus, dar nu va uita niciodata cum l-ai facut sa se simta. (Eric Kandel)

    • De cele mai multe ori cand sunt in fata unui proiect nou, unei idei de implementat, a unui an nou, am nevoie de claritate mai mult decat orice.

      Vreau sa imi asez intr-o pagina toate ideile principale: strategia, principiile, actiunile si sa am mereu in minte care sunt misiunile si valorile echipei.

      Fiind un vizual kinestezic am efectiv nevoie sa le pot cuprinde intr-o privire si apoi sa derulez firul actiunii. Este de fapt precum cuprinsul unei carti.

      Ce avem in cele ce urmeaza sunt principalele capitole pe care ma bazez in ultimii ani in strategiile de marketing si de vanzari.

      Sunt usor de identificat in orice carte dar asa cum am invatat si eu, actiunea este ceea ce conteaza cu adevarat si curajul de a inainta in necunoscut si uneori de a-ti asuma esecuri.

      Intr-un citat celebru al lui Winston Churchill,

      Succesul este abilitatea de a trece de la un esec la altul fara a-ti pierde entuziasmul.

      Am rafinat schema asta pe parcursul mai multor ani si am descoperit ca in ultimii 2-3 ani adaptarile necesare au fost minime.

      Structura principala are 4 capitole:

      1. Misiunile si valorile echipei/ firmei/ companiei.
      2. Cele 3 Coloane: Conquest, Loyalty si Advocacy. Am preferat sa creez distinctie clara intre Loyalty si Advocacy si le pastrez in engleza; sunt clienti care revin, iti sunt loiali dar nu neaparat devin si Ambasadori sau Avocati ai firmei tale. La fel, poti avea colaboratori sau lidei de opinie – influenceri – care nu iti sunt clienti dar te sustin si te promoveaza pentru ca pur si simplu sunt atrasi de ceea ce faci, ce vinzi, de modul in care te promovezi, rezoneaza cu valorile companiei tale.
      3. Principii de lucru/ghidare care mentin atentia pe lucrurile pe care le-am descoperit a fi foarte importante in activitatea mea.

      3.1. Continutul este noua forma de publicitate (nu e ceva nou dar poate fi un pricipiu puternic si nou pentru multe companii care nu reusesc sa sustina crearea consecventa de continut, greseala pe care si noi am facut-o.

      3.2. Conectarea cu publicul tinta se face prin emotii: cum trezesti atentia, ce emotii transmiti, cum ramai memorabil.

      3.3. Loialitatea inseamna sa primesti ultima sansa.

      3.4. A fi Ambasador inseamna Distractie si Recompensa.

      3.5. Vizibilitate + Credibilitate = Profit

      4. Avem 4 sectiuni pentru a face lucrurile Mai VRUM, Mai Energici – Voiosi, Mai Repede, Mai Usor si Mai Mult in care se regasesc programe si proiecte anuale – trimestriale sau actiuni recurente cu frecventa saptamanala.

        1. Ex: Cum poti face conectare cu portofoliul tau cu mai multa energie. Mai Repede, Mai Usor si sa obtii Mai Mult rezultat?

      Am pornit cu Strategia in care ar trebui sa respire ceea ce vreau sa obtin.

      Totodata nu ignoram in actiune ideile de baza enumerate mai jos, valabile pentru orice plan de marketing.

      20 de idei despre ‘’cum’’ sa completezi planul mai departe. Sunt idei generale si unele dintre ele pot fi doar titluri ale unor intregi capitole, dar asa cum spuneam, e nevoie de claritate si etapizare.

      1. Cunoasterea publicului tinta, a dorintelor si nevoilor lor; creeaza un avatar al clientului sau mai multe daca exista o segmentare bine definita a tipologiilor clientilor pe care ii urmaresti.
      2. Analizeaza pe scurt brandul tau: cu ce te asociezi, care sunt punctele forte si care sunt lucrurile bune pe care le aduci in viata clientilor.
      3. Creeaza (obligatoriu) diferentiatori intre tine si concurenta prin care oamenii sa isi raspunda la intrebarea: De ce sa cumpar de la tine?
      4. Care sunt obiectivele si cum le masori in planul tau de marketing.
      5. Pe ce canale de marketing te concentrezi si ce tip de continut iti este necesar pe fiecare canal de marketing.
      6. Unde iti propui sa ajungi – care sunt obiectivele pentru social media? Dezvoltarea comunitatii online a clientilor si dezvoltarea interactiunii cu acestia.
      7. Cum poti optimiza pe parcurs site-ul tau a.i. sa fii gasit Mai Usor? Care sunt cuvintele cheie la care vrei sa fii afisat in fata concurentilor tai. Cum optimizezi SEO?
      8. Ai un program de conectare cu clientii pe site? Ce plus valoare le oferi pentru a se conecta pe site-ul tau? Ce oferi Mai Mult decat altii, cum obtii Mai Mult?
      9. Continutul este vital: Calitatea spun unii. Eu spun ca frecventa este pentru inceput mai importanta decat calitatea care se imbunatateste apoi prin exercitiu; creeaza continut video pentru a atrage si a retine interesul publicului tau. Cum faci asta Mai Repede? care este frecventa, care sunt ideile de baza pe care vrei sa le transmit in timp in continutul pe care il distribui.
      10. Unde conduc traficul campaniile tale de Google Ads sau Facebook Ads si cum masori rata de conversie.
      11. Email marketing: mai greu de realizat in era GDPR daca nu ai o lista de oameni care si-au data acordul necesar DAR in continuare este cea mai ieftina modalitate de promovare.
      12. Care este strategia de crestere a listei tale de prospecti care sa iti dea acordul de a comunica via email. Cum faci asta Mai Usor, Mai Repede?
      13. Actiuni in parteneriate, asocieri si cu influenceri. Cum poti obtine Mai Mult din acestea?
      14. Actiuni de promotii si reduceri pentru a creste interesul publicului tau si a creste lista.
      15. Program de loializare pentru a fideliza clientii existenti.
      16. Program pentru ambasadori pentru a promova brandul tau.
      17. Campanii de remarketing pentru a reveni in atentia celor care au interactionat deja cu tine online.
      18. Monitorizarea feedback-urilor clientilor si utilizarea lor pentru a-ti imbunatati serviciile sau produsele daca esti producator.
      19. Marketingul offline amplifica valoarea brandului tau: afise, pliante, brosuri, publicitate prin panouri outdoor. Acestea au rolul de a creste autoritatea si credibilitatea companiei.
      20. Monitorizeaza si analizeaza performanta campaniilor tale de marketing pentru a identifica punctele tari si slabe si pentru a ajusta strategia in consecinta.

      Monitorizeaza si analizeaza datele si feedback-ul pentru a imbunatati campaniile tale de marketing in viitor.

      La final te las cu un alt citat care imi place mult:

      Consumatorul va uita ceea ce ai spus, dar nu va uita niciodata cum l-ai facut sa se simta. (Eric Kandel)

      https://unsplash.com/photos/TJfcYFjBumQ

      https://unsplash.com/photos/TJfcYFjBumQ

      https://unsplash.com/photos/TJfcYFjBumQ

      https://unsplash.com/photos/TJfcYFjBumQ