O LA PUTEREA A 5-A


Avantul digitalizarii a cuprins toata tara in 2020, mai mult decat oricand.

Administratiile, fortate de distantarea sociala, au implementat in cateva luni sistemele pe care le-au amanat zeci de ani.

Intalnirile de grup s-au mutat in zoom, negocierile de contracte la fel.

Scoala copiilor este online, traingurile sunt virtuale, expunerile de produse sunt filmate.

Chiar si expozitiile au proiecte online (liveexpo.ro).

Skype, Zoom, Watsapp, Messenger, Google Meet…

Si totusi…

Invatarea consistenta, cea care isi poate lasa amprenta si care creeaza actiune si transformare este Invatarea Experentiala.

Scoala online este rezultatul unei nevoi de distantare dar nu duce la implinirea educatiei.

Trainingul online are nevoie de experienta exersarii noilor deprinderi sau abilitati.

Online-ul e bun, ajuta enorm, aduce rapiditate si mai ales frecventa. Poti fi rapid pe micile ecrane si mai ales poti face asta des in cautarea publicului.

Intelegem sau cel putin incercam sa cuprindem normalitatea oricum ar fi ea in acest moment.

Dar care este normalitatea noua? Cum ne transformam noi dupa aceasta pandemie?

Oricat digitalizam sau recuperam in anumite domenii la acest capitol, the human touch va avea in continuare un rol foarte important.

Chiar mai important. Daca ar fi o singura idee care sa ramana in urma acestui articol este diferentierea prin experienta livrata 

Degeaba comanzi online daca apelul telefonic de confirmare nu vine; alegi online si cand suni la numarul afisat direct in headerul site-ului nu raspundem nimeni sau cand raspunde esti dirijat pana se pierde apelul.

Cumperi online dar produsul are o problema si returul este un labirint cu capcane.

Alegi online, mergi la un showroom si experienta vizitei este neplacuta.

Canalele online si offline se vor combina in continuare si vor coexista pentru o experienta care sa creeze diferenta despre care sa se vorbeasca.

Iar intre ele avem modul in care se combina tipurile de influentare.

 

Online – atragi atentia, awareness, castigi prospecti.

Own – prospecti care se conving pe cont propriu pe baza experientelor trecute si a unui tipar intern de gandire.

Others – clienti care apeleaza la ceea ce a devenit una din cele mai importante metode de convingere si anume, parerile altora:  prieteni, apropiati, review-uri si testimoniale, internauti.

Outer – reclame, continut, postari pe care le fac marketerii si care sunt in controlul lor brandurilor ce emit continut; reclama directa poate atrage atentia dar si-a pierdut masiv din puterea de a persuada pe cont propriu.

Offline – experienta directa va ramane diferentiatorul in stilul de viata al animalelor sociale si emotionale.

 

Pentru rapiditate si confort produsele de uz general se regasesc din ce in ce mai mult in cosurile de cumparaturi online. Timpul a devenit scurt in cascada de lucruri ce vin catre noi si care ne dau de treaba.

Insa in cazul brandurilor si al bunurilor de folosinta indelungata, atunci cand cumpara, clientii vor sa vada si in acelasi timp vor sa fie vazuti. Doresc sa guste experienta achizitiei si sa simta importanta momentului. O achizitie importanta este ca o recompensa pe care si-o acorda, o sarbatoare a implinirii si a parcurgerii unei calatorii.

Este o experienta dorita iar asta va face parte si din noua normalitate. Emotiile sunt parte din noi, ele nasc sentimente, perceptii si atitudini. Inclusiv brandurile si producatorii au nevoie de asta, sa livreze emotie in directia atributelor de brand cu care doresc sa fie asociati.

Front office-ul oricarei companii va crea si mai mult impact in cucerirea si loializarea clientilor, indiferent ca intalnirile sunt fata in fata sau prin video call.

Produsele de valoare vor proiecta in continuare experienta prezentarii si a vanzarii. Chiar daca vor aduce prospectii in showroom prin canale digitale, punctele de contact cu clientul se vor sustine prin ambele canale O-O.

Daca vorbim despre piata auto, un studiu McKinsey efectuat in 3 piete mari, SUA, Europa si China, confirma ca showroom-urile auto vor avea un rol important si in 2025 – 2030.

Este posibil sa avem integrari cu sisteme de realitate virtuala, showroom-uri mai mici si dotate cu inalta tehnologie, dar experienta omnichannel va juca un rol important in experienta pe care producatorii doresc sa o livreze fiecarui comparator.

Fiecare canal este important si joaca roluri diferite in calatoria clientului catre produs.

  1. Online
  2. Own
  3. Others
  4. Outer
  5. Offline

Sa nu uitam insa urmatorul lucru: Oamenii cumpara de la Oameni.

 

Spor in Actiune!

 

Stefan Podaru