BRANDURI ROMANESTI


Ziarul Financiar si Raiffeisen Bank au ajuns cu turneul Branduri Romanesti la Galati.

Un eveniment pentru care mi-am rupt cateva ore din agenda, ore recuperate pana tarziu; evenimente de acest gen in provincie si mai ales in zona Galati-Braila au fost rare pana acum.

Formatul de eveniment este bine pus la punct. Dincolo de interesele de business, Raiffeisen sponsorizeaza turneul ZF si ei impreuna au o misiune de a descoperi si inspira branduri locale prin prezenta antreprenorilor care reusesc sa iasa din multime.
Nu fac nici o aluzie si nici reclama, vreau sa mai ies din tiparul postarilor cu patru roti.
Am spus mereu ca pentru mine nu este doar despre masini ci este #DespreOameni.

Mi-a placut mobilizarea echipei Raifeisen cu prezenta numeroasa si keynote speaker Felix Daniliuc.

Evenimentul a fost condus de Sorin Paslaru – Ziarul Financiar (care ne-a dezvaluit la final ca este din Tecuci). Introducerea lui a prezentat o CA cumulata a Galatiului care e de trei ori mai mica decat a Clujului dar totodata de 3 ori mai mare decat a Jud Braila.

Antreprenorii care au acceptat provocarea de a fi speakeri in eveniment au fost din partea #Myosotis – cel mai mare lant independent de farmacii
#Criomec – specialisti in criogenizare, instalatii si fabrici de hidrogen (wow)
#Zimbria – un pitoresc brand de specialitati gourmee
#Marcoser – cel mai mare furnizor de inputuri in legumicultura in Romania
#Grande Dolceria – producator si distribuitor candy toys
#Venetia Medical (Braila) – servicii medicale, spital de recuperare.

Chiar daca poate nu discutam de cele mai reprezentative domenii pentru antreprenoriatul local, probabil ca si din alte speech-uri sau provocari in domeniu s-ar fi desprins idei comune similare.

Toti speakerii antreprenori au spus sub o forma sau alta ca ceea ce ii diferentiaza si i-a ajutat sa isi dezvolte brandul sunt acestea 3:
– Calitatea serviciilor cu care livreaza ceea ce furnizeaza/ produce fiecare;
– Know how-ul dobandit de echipa, oameni, companie; know how bazat pe educatie, formare profesionala dar si crearea unui mediu propice pentru dezvoltarea continua a oamenilor;
– modul in care reusesc sa lupte cu provocarea resurselor umane si orientatea catre asigurarea unui mediu performant de lucru – “crearea unui brand de angajator” cum a spus Bogdan Chiriac (Myosotis).

Sub diverse forme spuse, pentru toti cei care au vorbit, la intrebari punctuale ale moderatorului, a reiesit ca brandingul s-a realizat facand, cu orientare pe directia unor valori pe care le are fiecare antreprenor.
Fara agentii, fara o planificare strategica a modului in care si-au propus sa fie perceput numele, produsul, brandul. Niciunul nu a dat gres dar iesind la suprafata aceasta concluzie ce poate fi extinsa mai larg in realitatea locala, ma face sa ma gandesc la marii retaileri care nu produc direct mai nimic dar vin cu know how, servicii, calitate si mai ales aduc un nume, un brand.

Si ce este brandul?
Pe foarte foarte scurt, de la Seth Godin inspiratie: “brandul este felul in care produsul sau numele te face sa te simti”.
(Si mai sunt multe lucruri si idei interesante care m-au inspirat. Oare nu se pot face lucrurile mai usor?
Serviciile de calitate sau know how-ul pot fi incluse intr-o cultura a invatarii continue. )

Dar cel mai mult mi-a placut ca totul s-a rezumat la echipe, oameni, servicii.

Know how, servicii, calitate si branding… toate sunt cu si #DespreOameni.

#BranduriRomanesti

Sa ai spor!

Stefan Podaru