1O EXEMPLE DE INFLUENTARE PRIN DOVADA SOCIALA


10 modalitati prin care sa aplici Dovada Sociala in activitatea de vanzari si marketing. Cum influentezi cu integritate decizia clientilor? 

Ca principiu de persuasiune, Legea Dovezii Sociale sustine ca unul dintre mijloacele pe care le folosim pentru a stabili ce poate fi considerat corect este sa aflam ce cred alti oameni ca este corect. Legea se aplica mai ales modului in care hotaram corectitudinea unui comportament dar si in cazul alegerii unor produse sau ale unui furnizor. (Fragment preluat din ‘’Psihologia Persuasiunii’’ de Robert Cialdini, Edit Business Tech)

Mai jos sunt 10 exemple aplicabile imediat.

  1. Cere review-uri, incurajeaza clientii sau creeaza o relatie de reciprocitate prin care sa-i angajezi in completarea unui testimonial.
  2. Fii atent la review-urile pe care le primesti; cele negative trebuie sa fie tratate rapid si cu abilitate. Chiar daca ai reclamatii este important sa dovedesti ca te ocupi de client si rezolvi eventuale probleme, ca esti acolo pentru ei si nu doar sa arati ci chiar sa fii. O nota scazuta sau un comment negativ pot fi salvate prin reactia rapida, rezolvarea situatiei si dovedirea atentiei pe care o acrozi clientului tau.
  3. Obtine testimoniale, cere clientilor sa iti scrie, sa isi exprime opinia. Vei avea de castigat in orice situatie, chiar si atunci cand ceva nu a mers conform planului.
  4. Foloseste testimonialele clientilor pentru a arata si altora ce parerea buna au clientii tai despre tine. Nu le pastra doar pentru tine sau doar pentru locatia/ biroul/ showroom-ul in care iti desfasori activitatea.
  5. Evidentiaza un produs cu titlul de Cel mai vandut produs/ Cel mai solicitat/ Titlul de produsul anului in domeniul tau... 
  6. Daca la un restaurant doresti sa vinzi mai mult dintr-un anume fel de mancare este suficient sa pui pe una dintre primele pagini: Cele mai populare, cele mai cerute meniuri. 
  7. Sprijina echipa de vanzari si spune clientilor prin mijloacele pe care le ai ca oamenii tai de vanzari au fost alesi de peste 20000 de clienti in ultimii 2 ani (adapteaza bineinteles la datele tale).
  8. In orice campanie, continut online sau offline utilizeaza testimonialele pe care cere-le necontenit. Pune pe site, la contact, testimonialele pe care le ai si efectueaza un refresh periodic.
  9. Afiseaza fara sfiala cate produse ai vandut, cate vinzi pe an, cati clienti te-au ales, daca ai primit vreun titlu, un premiu, o recunoastere din partea unei organizatii, daca s-a scris despre tine/ organizatia ta in presa; afiseaza nota pe care o ai in acest moment in privinta indicatorului de satisfactie clienti.
  10. Pune la punct o strategie de recompensare a ambasadorilor, chiar daca acea recompensa inseamna ceva simbolic. Vei da semnale puternice ca apreciezi actiunea voluntara a cuiva care te-a recomandat si il vei incuraja sa mai faca asta, ii vei valida intentiile.

Este de important sa oferim importanta cuvenita acestei arme de influentare. Nu uita, 95% dintre oameni sunt copiatori si doar 5% sunt initiatori.

Asta inseamna ca pentru primul contact, atunci cand cineva alege sa te sune pentru prima data, Doveda Sociala este vitala.

Ce inseamna asta? Ca trebuie sa fii bun in ceea ce faci!

Sa oferi, sa ceri, sa primesti, sa te afisezi, sa demonstrezi, sa dovedesti…

sa vada toata lumea!

 

Stefan Podaru