CE BINE E CAND… AI CU CINE!


Am un prieten care a vizitat de curand Cluj-ul; necunoscand foarte bine restaurantele, unde sa mearga, a mers pe recomandarile din Trip Advisor (apropo de Principiul Dovezii Sociale, vezi aici cati oameni citesc review-uri inainte de a decide.).

A ales pe cel ce era numit cel mai bun restaurand din oras (stiu ca esti curios dar nu vom da numele aici), cu specific italian.

Ajungand acolo, a descoperit ca restaurantul avea doua zone separate si a mers catre cea care rasuna a oameni, miscare, mirosuri; oamenii merg acolo unde alti oameni sunt, nu?

Era o zona mica dar atat de aglomerata incat nu a gasit loc si iesind, s-a indreptat catre terasa, o zona mai in spate, frumos amenajata, cu mese in ordine care asteptau vizitatori flamanzi.

Incercand sa intre, un personaj care era la tigara si care s-a dovedit a fi un reprezentant al restaurantului ii spune pe un ton ciudat:

  • Nu intrati ca e inchis…

Prietenul meu contrariat: Cum sa fie inchis, e ora pranzului; nu ati inceput?

  • E inchis dom’le, zise omul cu naduf… si dupa o pauza care a creat si mai multa confuzie prietenului meu…N’avem ospatari…  zise omul scrasnind si sufland fumul cu oftat printre ganduri negre incruntate pe fruntea transpirata.

Cel ce era cotat ca fiind unul din cele mai bune restaurante din Cluj, nu avea ospatari…

Participand la un eveniment de networking, la masa noastra erau 4 reprezentanti ai unor companii cu peste 1000 de angajati fiecare. Daca s-a desprins o singura discutie care a adus consensul tuturor referitor la provocarile actuale, aceea a fost legata de resursele umane.

Fara a avea vreo indoiala in acest moment, cea mai mare problema cu care se confrunta economia locala o constituie lipsa fortei de munca indiferent de nivelul de abilitati necesare. Nu vom dezvolta acum de ce se intampla acest lucru dar un lucru este cert: va fi din ce in ce mai complicat.

Indiferent de nivelul de activitate si de numarul de angajati, problema cea mai mare o constituie forta de munca de orice fel. Personal cred ca in pofida faptului ca la un moment dat vor fi alocate suficiente fonduri pentru dezvoltare la nivel national (infrastructura de exemplu) nu prea vom mai avea cu cine implementa proiecte. Sa ne mentinem atentia pe prezent.

Stimati clienti

Este evident ca in orice oras gasim frecvent banner-e si panouri care nu mai fac publicitate produsului/ serviciului pe care compania le ofera ci pun la bataie posture vacante, incearca sa atraga cu oameni, angajati.

Be our next hero! (companie din Galati)

Nu ai timp sa mergi la sala? Meriti mai mult! (companie din Brasov)

Site-urile de joburi au devenit ineficiente. Numarul de CV-uri primite in urma unui anunt este cu mult sub media a ceea ce se intampla in urma cu putini ani.

Anunturi de angajare in cele mai neasteptate locuri le regasesti cu poze si spirit de echipa.

E cel mai fain marketing pe care l-am vazut in ultima vreme.

Acela in care nu mai promovezi produsul sau serviciul pe care il livrezi ci … te promovezi pe Tine.

Acesta este momentul in care descoperim ca ceea ce te ajuta foarte mult sa aduci oameni si sa-i pastrezi pe cei buni este muzica pe care se joaca filmul – the soundtrack – cultura organizationala, mediul in care lucrezi, modul in care se simt Acolo cei care fac Echipa.

Cauti ceva? Google it!

Ai ceva de vanzare? Acelasi lucru fac si cei care cumpara de la tine si ooops… dincolo e mai ieftin.

Nu neaparat mai bun, dar aparent mai ieftin.  

Si necesitatea de a dezvolta abilitatile echipei, de a aduce si pastra oamenii buni care sa livreze performanta necesara in a creste plus valoarea intr-un maraton in care alergam dupa toti iepurii odata, necesitatea devine o dorinta viscerala greu de implinit.

Greu, dar nu imposibil. Greu pentru ca necesita timp si rabdare, consecventa si focus pe termen lung alaturi de mentinerea unui mediu de lucru care sa sprijine performanta.

Sa dezvolti cultura in care abilitatile sunt mai usor de asimilat: tehnici de promovcare, tehnici de vanzare, cooperare, inteligenta emotionala, gestionarea stressului, time management, implementare de proiecte, producerea timpului…

Te las cu un citat al lui Grant Cardone (Care vine in 2019 in Bucuresti la Brand Minds):

Eu detin timpul, nu il gestionez. Il produc si il detin!

 

Iti doresc sa

produci timp pentru a putea aplica ideile pe care sigur le ai.

Stefan Podaru