DE CE


Tiparele sunt cele in care suntem incadrati de cand ne nastem. Suntem inclusi in statistici, tipuri de comportamente in functie de varsta si sex, cultura, metaprograme mentale, tipare educationale, conventii sociale.  

Denumirea acestui blog este un manifest, inspirat in primul rand din metaprogramele si tiparele de comportament pe care ni le dezvaluie domeniul programarii neurolingvistice si nu in cele din urma de cartea cu acelasi nume scrisa de Seth Godin, pe care am reluat-o cand am ales in cele din urma aceasta denumire.

Este un indemn pentru tine dar si pentru mine de a iesi din cadrele in care cultura, educatia, societatea ne ingradeste si ne programeaza limite. 

Daca reusim sa constientizam aceste limite, putem forta corzile ringului in care primim lectia compromisului si bunastarea suficientei alaturi de automultumirea cu mai putin decat putem obtine de la activitatea profesionala, de la clienti, de la piata, de la noi, de la viata in general.

Cred in puterea cunoasterii si a invatarii accelerate iar in acest mediu imi pot sintetiza eforturile in directiile care ma pasioneaza si care denumesc capitolele principale, fiind permanent deschis in a invata si a aplica. 

Sa iesi din corzi, sa spargi tipare, sa incepi, sa fii diferit si sa inspiri la randul tau in domenii care au putere de schimbare precum marketing, leadership, servicii, protectie sociala ne pot readuce pe caile pierdute de ceva vreme. Dar trebuie sa fii pregatit sa iesi mereu din zona de confort si sa te expui riscului de a gresi inainte de a simti orice semn de evolutie.  

Mi-am reanalizat credintele si valorile, mi-am reasezat viziunea de viitor si viitorul fara implicare la nivel individual si colectiv nu poate aduce evolutie. Daca putin cu putin cu putin de la fiecare se face mult, inseamna ca putinul meu, scris si exprimat aici, poate fi de folos.

Vestea buna este ca, sa Spargi Tiparele in Romania este inca usor. Discrepantele sunt inca atat de mari incat de foarte multe ori Normalitatea a devenit iesirea din Tipar. Te poti pozitiona usor, ca afacere, ca produs, ca brand. Inca acest lucru este usor dar nu o poti face dupa sabloane vechi. Trebuie sa Spargi Tipare, sa vii cu ceva nou, cu ceva diferit si sa iti gasesti publicul tinta.

Totul depinde insa de doar doua lucruri: Sa Constientizezi si Sa Incepi.  

Eu incep Aici. Acum.

Pas cu Pas.  

Cu incredere,

Stefan Podaru